Wat is een Cloud telefonie systeem?

Een cloud telefonie systeem is een virtueel telefoonsysteem dat is gerangschikt op internet en waarmee u kunt bellen vanaf elke laptop of smart-apparaat. Cloud-systemen bieden de mobiliteit, flexibiliteit en robuuste functies die voorheen niet mogelijk waren, in een betaalbare oplossing die geschikt is voor kleine bedrijven.

Cloud telefonie nsystemen trouwen met het beste van vaste telefoons – met dezelfde hoge beveiligingsdrempel, betrouwbaarheid van vervoerder en duidelijkheid van gesprekken – met de eenvoud van moderne service: sms’en, onbeperkt bellen, vergaderen, mobiliteitskeuzes, frequente upgrades en rond- de klok klantenservice. Conventionele vaste lijnen en PBX’s kunnen het gewoon niet bijbenen.

Voordelen van VoIP telefoons

  • Geen on-site hardware nodig
  • Snelle en gratis implementaties
  • Geen maandelijkse contracten nodig
  • Gratis upgrades naar nieuwe functionaliteit
  • Gratis 24/7 klantenondersteuning
  • Beheer het systeem zelf vanaf elk smart-apparaat

Hoe bedrijven kunnen profiteren van VoIP voor kleine bedrijven

Kleine bedrijven VoIP is duidelijk de beste communicatie-oplossing voor kleinere bedrijven geworden.

Het kiezen van de beste VoIP voor kleine bedrijven kan een groot voordeel zijn voor het concurrerender maken van uw onderneming in een economie waar elk bedrijf, groot of klein, elke voorsprong nodig heeft.

Wat vroeger een alternatief was voor dure telefoonsystemen op locatie, is nu de beste communicatiesuite van organisaties van elke omvang. Het maakt niet uit of ze beginnende bedrijven of gevestigde bedrijven runnen; ondernemers beginnen in te zien dat oplossingen zoals de zakelijke telefoonservice de betere keuze zijn voor de moderne werkplek.

De voordelen van VoIP voor kleine bedrijven

Maar wat maakt dit systeem beter dan de beproefde on-premise telefoonsystemen? Wat heeft ervoor gezorgd dat bedrijfseigenaren hun traditionele telefonieoplossingen hebben losgelaten ten gunste van deze nieuwe manier om interne en externe communicatie te beheren?

Hier zijn enkele redenen om er een paar te noemen:

Betaalbaarheid – VoIP-telefoonsystemen voor kleine bedrijven werden aantrekkelijk voor kleine bedrijven vanwege de belofte van lage kosten, zegt PCWorld. Het maakt gebruik van internet om de gesprekskosten aanzienlijk te verlagen. Vooral lange afstandstarieven zijn lager in vergelijking met traditionele interlokale telefoongesprekken. Daarnaast wordt de PBX-component ook via internet gehost, waardoor dure hardwarevereisten zoals omvangrijke servers of fysieke PBX-boxen effectief worden verminderd.

Mobiliteit – Met het VoIP-systeem voor kleine bedrijven van RingCentral kunnen gebruikers zelfs buiten kantoor communiceren. Gebruikers kunnen gebruikmaken van oproepfuncties zoals geavanceerde oproepdoorschakeling om oproepen naar meerdere nummers tegelijkertijd te routeren, virtuele extensies vanaf elke pc te gebruiken door de gratis softphone te downloaden en overal gesprekken te nemen door gratis belapp-apps voor mobiele apparaten te downloaden.

Schaalbaarheid – Een goede kleine zakelijke IP-telefoonoplossing groeit als een bedrijf groeit. RingCentral past zich gemakkelijk aan aan de behoeften van kantoorcommunicatie. Meer medewerkers toevoegen? Voeg eenvoudig virtuele extensies toe. Geen kabels en bedrading nodig. Wilt u een klein kantoor in een andere staat openen? De VoIP-service kan meerdere kantoren onder één telefoon verbinden; er is geen behoefte aan een andere provider van VoIP-telefoons voor kleine bedrijven op elke locatie.

Gebruiksgemak – Met een traditioneel systeem op locatie hebben bedrijfseigenaren speciale mankracht nodig om telefoons te beheren en onderhouden, wat geen probleem is met dit nieuwere systeem, omdat communicatie kan worden beheerd via een gebruiksvriendelijke webinterface die is toegankelijk via elk apparaat met internettoegang, zoals een pc of een tablet. Eenmaal ingelogd, hebben ondernemers de volledige controle over het systeem en geven ze hun bestaande telefoons functies die ze nog nooit eerder hadden gehad. Kantooruren kunnen zelfs worden ingesteld op basis van het feit of er op een bepaald moment personeel beschikbaar is om gesprekken aan te nemen.