Volledig inzicht in gewerkte tijden

Urenregistratie is iets wat nauwkeurig uitgevoerd moet worden. Er zijn verschillende mogelijkheden hoe je tijdschrijven kunt uitvoeren. Gelukkig is dit al een stuk makkelijker dan vroeger toen alles nog op papier bijgehouden moest worden. Hierbij moest de werknemer zelf alles opschrijven waarbij er makkelijk gesjoemeld kon worden. Voor een klein bedrijf is het niet zo erg, maar een groot bedrijf kan vrij snel het overzicht kwijt raken.

Hetzelfde als de werknemers met excel de uren zelf invullen. De werknemer kan sjoemelen door overal net een paar minuten bij te schrijven zodat aan het einde van de maand meer uren staan dan wat die daadwerkelijk heeft gewerkt. Als de accountant dan alleen naar het laatste cijfer kijkt wat die moet uitbetalen, kan het veel geld kosten.

Tijdschrijven door op start te drukken

De beste optie is om een systeem te hebben waarbij de werknemer moet inloggen of op start moet drukken, waarbij je niet handmatig de tijd kunt invoeren. Als de werknemer dan vergeet op start te drukken moet hij met de accountant in overleg gaan en is er in ieder geval minder tot geen kans op het sjoemelen van de uren. Voor al het online werk zijn hier systemen voor om tijdschrijven zo efficiënt en veilig mogelijk te kunnen doen.

Tijdschrijven zal voor niemand een favoriete bezigheid worden, maar het moet nu eenmaal gedaan worden. Om er dan als bedrijf voor te zorgen dat het zo makkelijk mogelijk is voor het personeel, dan is dit al een hele zorg minder. Helemaal als je als werkgever weet dat het veilig en efficiënt uitgevoerd kan worden.

https://keeping.nl/tijdschrijven